reklama

Ekologické trampoty

Keď som pred rokmi bývala ešte s rodičmi, ako si dobre pamätám, čistili sme všetkými dostupnými, všetko zničiacimi prostriedkami. Vždy som bola dosť zdesená, keď som zistila, koľko toho sa za jednu sobotu zase pomíňalo. Myslím, že som to veľmi neriešila, nakoľko hlavným sponzorom bola mamina, ale obsah týchto prostriedkov ma vždy naplnil obavami, čo to zase púšťame tými trubkami do hlbín matky zeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Tak som bola vždy nadšená, keď som sa občas dočítala, že predsa sa len dá používať aj niečo iné na čistenie, dokonca, že je to neškodné, odbúrateľné a podobne. A tak som skúšala používať na čistenie vane piesok v látkovom obale. Bola to „papračka", ale vcelku to šlo. No mamin znechutený pohľad ma samozrejme vždy schladil. A tak to šlo roky, občas som niečo skúsila, ale vždy to bolo odsúdené na neúspech.

Veľmi som sa tešila, keď sme sa sťahovali, že to poriešim inak. A tak som skúšala, čítala, vymýšľala. Prvé čo sa mi absolútne osvedčilo, bola octová voda, s ktorou som umývala okná a potom pretrela švédskou utierkou vypláchanou v čistej studenej vode. A okná sú v pohode.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minule som sledovala oproti na bytovke jednu pani. Ten pohľad ma dosť unavil. Majú „všeho všudy" štyri okná, ale od rána do večera ich teta umývala, leštila, čistila a neviem ešte, čo všetko s nimi robila. Ono taký čistiaci prostriedok, taký leštič, no amen tma. Niekedy akoby sme trpeli pocitom viny, keď sa veci dajú riešiť nejakým jednoduchším a rýchlejším spôsobom. Alebo sme si zvykli na umelé prevoňanie všetkého a čo nevonia, to ani nepomáha, ani nečistí. Inak ocot je skvelý aj na čistenie hygienických zariadení.

Keď som začínala s umývaním umývadiel a vaní na eko spôsob, prvé na čo som prišla, bolo, že hubka s abrazívnou časťou je skvelá aj samostatne bez použitia čistiacich prostriedkov (môj švagor má na to iný názor, nakoľko vraj tá abrazívna časť vaňu poškriabe), no a skúšala som aj sódu a kyselinu citrónovú, ktorá sa mi osvedčila asi úplne najlepšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj muž je z týchto mojich pokusov od začiatku mierne v šoku, ale vidím už posun aj u neho. Minulé leto sme kúpili bazén veľký a hlboký. Ako som bola poučená od mojich známych: „Napustíš na začiatku sezóny bazén, pustíš čerpadlo a samozrejme najdôležitejšie, kŕmiš ho neustále granulkami na báze chlóru.", inak chlór je v prírode rozložiteľný. Ale tie zlúčeniny, ktoré sa na obale veľmi dlho čítajú, ma napĺňajú obavami. „No a potom máš až do konca sezóny pokoj a bazén je čistý." Čistý ako sa to vezme. Jedna moja známa má šesť ročné dievčatko s krásnymi blond vlasmi, ktoré sa po kúpaní v tejto čistej bazénovej vode zozelenajú ......dokonca aj môj muž zdieľa ten istý názor ako ja, že kúpať sa dva mesiace v tej istej vode je prinajmenšom čudné. A tak ho vypúšťa a čistí a znova napúšťa.......

Magdalena Svancarkova

Magdalena Svancarkova

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahoj, volám sa Magdalena,a teším sa, že ste zavítali na môj blog :))) Dúfam, ževás moje príbehy oslovia.... každý pozitívny komentár ma poteší.... Zoznam autorových rubrík:  Smutno- veselé príbehy zo živoEkológiaRozprávočky pre pekné sníčkyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu