reklama

So susedmi radšej pokoj

So susedmi radšej pokoj V jednej malej krčmičke kdesi pri riečke, bol jeden pán majiteľ a keďže to bol „dobrák“ od kosti, rád pomáhal, kde sa dalo. Keď išli deti zo škôlky, ponúkal ich s úsmevom keksíkmi a džúsikmi. „Aký milý ujo.“, nevedeli si ho vynachváliť pani učiteľky. Zamestnával každého, kto o to požiadal, samozrejme, len na dohodu, ale aj tak to bol skvelý šéfko. Pochopil aj to, že o desiatej večer sa nedá zavrieť, keď je tam veselá spoločnosť a dobre sa baví. Pre každého mal milé slovo, aj smetiari si nevedeli vynachváliť tie pivka zdarma každý druhý týždeň. Možno sa chcel iba poďakovať, že môže hodiť do toho obrovského stroja nejaké tie „prepravečky“ s fľašami. No a takto by to možno šlo roky, až ....... až kým to raz nezhorelo. A všetci sa čudovali......... aký to bol fajný krčmár.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Škoda len, že my sme mu tie posledné roky „spríjemňovali" ako obyvatelia rodinného domu stojaceho priamo pred tým krásnym dreveným zariadením, ktoré jednej mrholivej noci zhorelo ako zápalková škatuľka, napriek našej okamžitej reakcii volať 112. Ale ako som sa dozvedela neskôr: "Čo chceš od suchého lakovaného dreva." A možno to bolo naopak, to oni spríjemňovali život nám a my sme sa dozvedeli veľa vecí, o ktoré sme však nikdy nestáli.

Ako, keď v nočných hodinách si barmanka spolu s kamarátkou dovedú pánske návštevy, zhasnú a zamknú a do takej tretej je ticho. Rušia ich iba rehoty a búchania na dvere ich podarených kamarátov. Alebo sa dozviete, že istý starší manžel, ktorý napriek rokom a opotrebovaniu má stále pocit, že je vedúcim stáda, vrieska manželke do telefónu, čo si ona myslí, že on pôjde domov, on teraz rieši dôležitejšie veci. Alebo ďalší prestarnutý vylepí udržiavanej štyridsiatničke facku, a potom ho doriešia jej mladší kumpáni. Alebo zistíte, že mať spravený pekný plot je vlastne veľmi nevýhodné, nakoľko niektorí držiac sa hesla akoby hrach na stenu hádzal, to pojmú s nechápavým a konfliktným spolupijúcim ručne stručne a potom máte v pletive, ktoré značne chátra ďalšiu dieru, cez ktorú ten neposlušný pes zase ujde. Alebo sa vám stane, že uprostred noci stúpite vo svojej milej, peknej obývačke s malým dieťaťom na rukách na črepy z rozbitého okna. Uprostred izby skala ako hrom a medzi hračkami, ktoré ste večer neupratali -božie dopustenie. Ja viem, moja mama vždy hovorila, že všetko sa má upratať večer a na ráno si nič nenechávať, moja chyba. Moja chyba ?????

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo sa dozviete, že mladý muž prišiel o priateľku a teraz ho upokojujú na ulici mladé slečny, alebo vám zakričí ďalší mladý muž, ktorý vám „ocikáva" plot a vy ho samozrejme z okna okrikujete: „Ďakujem ti za ten plot, že je tu". Alebo vidíte iskričky v očiach muža , ktorému ťahá na štyridsať, ako ľúbezne nevedie odísť v neskorých hodinách od takej milej a ukecanej barmanky. Ozaj aby som nekrivdila, tej prvej barmanke to s tou pánskou návštevou vyšlo, je z nich úhľadný pár, jej priateľke to vyšlo až na druhý pokus, ale hlavne, že vyšlo. Najviac však človeka vytáča, keď neustále obchádza tých istých ľudí dookola, ktorý na tú svoju „kofču" alebo „ pifčo" idú už asi piaty krát za deň. Ja viem, že pitný režim je dôležitý, ale............ Prečo sa medzi takých ľudí „tratí" mamička na materskej, ktorej smiech ma nie raz budil ešte aj v noci zo snov???

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No a potom vám niekto po tých rokoch, čo zabávajúcej sa spoločnosti počas dlhých, teplých, letných nocí vysvetľujete, že ich naozaj počujete dovnútra, že naozaj vás to ako rodinu s tromi malými deťmi neskutočne obmedzuje, že tá vzdialenosť štrnásť metrov od dverí k dverám je naozaj málo na pocit súkromia, tak sa dozviete, že: „Vypadni za plot a neprovokuj".

Kedysi, keď som bývala ešte u rodičov, kdesi na samom konci sveta, bez susedov v záplave obrovských stromov a keď vyjsť na dvor, len tak na voľno ani nebol problém, tak bol svet krásnou planétou bez obáv a strachu a plný dôvery voči ostatným. Keď sa mi narodil syn a vedľa pribudli noví susedia, vytešovala som sa, mysliac si, že chlapček odvedľa bude skvelým kamarátom pre moje dieťa. Nuž keby...... keby neboli príliš roztatárení. Žili družne aj so svojou rodinou. Predtým bývali na paneláku a zrejme boli radi, že si môžu užívať večerné opekačky, popíjania vínka a veselú zábavu a okrem iného trkotanie do polnoci priamo pod naším oknom. Letné horúčavy a nemožnosť vetrania my teda nepridalo na nálade a raz keď oslavovali nejakú tú tridsiatku a vonku vrieskalo cd a deti lietali hlučne po dvore a bolo už dávno po dvadsiatej druhej a budili moje dieťa, tak som to poňala zhurta. Prišli páni federáli, tak ich volá môj muž a vysvetlili sme im ako sa veci majú. Prišli k veselej spoločnosti, samozrejme, že zrazu bolo ticho a cd už prestalo hrať. Všetko vyzeralo fajn, a tak som si myslela, že konečne sa doučím na skúšku, z ktorej som mala posledný termín, keby ....... keby to nebolo už potom všetko inak. Niet asi nič horšie ako keď niekoho urazíte takýmto spôsobom a keď na tú urazenosť nie je sám. A tak som do rána počúvala výkriky, rehoty, urážky a niekoľko pamätných viet, ktoré sa od toho času v našej rodine tradujú: „Nevie pochopiť človek človeka.", no a množstvo „lichotivých" nadávok...... A to som si myslela, že horšie sa mi ani nemôže stať. Samozrejme ,že život je komediálny režisér, ktorý vždy vymyslí nejakú ďalšiu zlomyseľnosť. Od toho pamätného dňa, respektíve večera sa naše vzájomné susedské kontakty -nekontakty úplne prestali konať. Podchvíľou bolo počuť zlomyseľné rehoty, násilné buchnutia v neskorých hodinách alebo hlasná hudba , ktorá akoby náhodou zvýšila volume na maximum a po chvíli zase na nepočuteľné minimum. Život v takomto urazenom susedstve bol dosť napätý. Otvorený rozhovor sa nekonal a prerástol do niekoľkomesačnej provokácií a zlomyseľnosti. Dodnes ma to v podstate mrzí, aj keď stále mám pocit, že som mala na to nárok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž so susedmi radšej pokoj....... ale nie vždy sa to dá.

Magdalena Svancarkova

Magdalena Svancarkova

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahoj, volám sa Magdalena,a teším sa, že ste zavítali na môj blog :))) Dúfam, ževás moje príbehy oslovia.... každý pozitívny komentár ma poteší.... Zoznam autorových rubrík:  Smutno- veselé príbehy zo živoEkológiaRozprávočky pre pekné sníčkyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu